5. فروردين 1397 - 10:54
حمایت از کالای ایرانی امسال نقل همه محافل نوروزی است و شاید به دلیل آنکه مخاطب شعار امسال، نه فقط مسئولان بلکه همه آحاد جامعه‌اند؛موارد بسیار زیادی مد نظر مردم و شهروندان است اما در به سراغ افراد مختلف جامعه در شهرستان همیشه سرسبز چرام رفتیم تا نظر این عزیزان را جویا بشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام،رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، با تبریک به همه هم‌میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معزز شهیدان و جانبازان، و نوجوانان و جوانانِ امیدآفرین و پیشران حرکت علمی کشور، و با آرزوی نوروزی شاد و شیرین و سالی پر از خیر و برکت، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
 

حمایت از کالای ایرانی امسال نقل همه محافل نوروزی است و شاید به دلیل آنکه مخاطب شعار امسال، نه فقط مسئولان بلکه همه آحاد جامعه‌اند. همه جا به‌ویژه محافل نخبگانی، صحبت از شعار امسال است، اما آیا حمایت از کالای ایرانی فقط معطوف به کالاهای صرفاً اقتصادی است یا ابعاد دیگری نیز دارد؟ آیا دایره شمولیت شعار امسال، کالای مختلف فرهنگی ایرانی را نیز دربرمی‌گیرد؟ آیا تولیدات ادبی نیز از این شعار می‌توانند بهره‌مند شوند؟  

 

موارد بسیار زیادی مد نظر مردم و شهروندان است اما در به سراغ افراد مختلف جامعه در شهرستان همیشه سرسبز چرام رفتیم تا نظر این عزیزان را جویا بشیم.

 

به رقیبان نشان میدهیم که برروی پای خود می ایستیم


خلیل عمرانپور با اشاره به مرغوبیت محصولات تولیدکنندگان،گفت:تولیدکنندگان ازجنس های مرغوب استفاده کنند وحداقل قیمت را برای مشتریان در نظربگیرند زیرا مصرف کنندگان به دنبال کالاهایی میروندکه هم قیمت خوب وهم جنس خوبی داشته باشد.

 

 

وی افزود:نسل جوان امروزی بدنبال رقابت هستند و ما هم باید باورکنیم که کالای ایرانی میتوانند برای دیگرکشورها رقیب جدی باشد.

 

 

عمرانپور با طرح چندین سوال،بیان کرد: کالای ایرانی را فقط به صرف ارزان بودن درنظرنگیریم و باید گفت که چرا ما مثل دیگر کشورها تبلیغ نکنیم؟چرا خودمان را باور نکنیم؟مگر کالای چینی را که به بازار میاد، همه میگویند این کالا چینی هست؟ 

 

وی در ادامه عنوان کرد:پس ماهم میتوانیم رقابت کنیم و به نظربنده به عنوان یه هنرمند سالی را که رهبر بنام حمایت ازکالای ایرانی انتخاب کردند، بموقع و بجا بودچرا که ما دربدترین شرایط تحریم قرار داریم و باید به تولیدکنندگان و کشورهای غربی نشان بدهیم که مامیتوانیم برروی پای خود بایستیم و برای خود حرف داشته باشیم.

 

 

حمایت از تولید ملی،مقدمه ی اشتغال خواهد بود


شهروند چرامی عنوان کرد:شاید به توان ریشه های خرید کالای خارجی را در تجمل گرایی و مدگرایی کاذب و دلخوشی به برندها یافت. 

 

وی افزود:دلیل گرایش مصرف کنندگان به کالای خارجی این است که تولید ملی ما نتوانسته به لحاظ قیمت و کیفیت نیازهای مصرف کننده ایرانی را برآورده کند .

 

زراعتکار گفت:تولید ملی مقدمه ای خواهد بود بر اشتغال زایی و کارآفرینی و افزایش بهره وری در تمامی عرصه ها و همچنین باعث بهبود وضعیت اجتماعی، زندگی مردم و و همچنین کاهش نرخ تورم و اثرات مثبت در اقتصاد که منجر به رشد و ترقی کشورمان خواهد شد.

 

کیفیت اجناس برای مشتریان ما بسیار مهم است

علی قنبری

علی قنبری گفت:کیفیت اجناس برای مشتریان ما بسیار مهم است و تنها کسانی که از لحاظ مادی کمی ضعیف بحساب می آیند،توجهی به کیفیت نمی کنند.

 

وی افزود:هر شرکت عرضه کننده ی کالایی نوع سوددهی خود را مد نظر دارد و به گمانم به فکر کسی جز سود خود نباشد.براساس تئوری جدید وارد بر حقوق مصرف کننده به محض اینکه یک تولیدکننده کالایی را عرضه کرده و به وظایف خود در برابر مصرف‌کننده عمل نکند بگو نه ای که باید کسی را از محل مربوطه آسیب دیده، جبران خسارت کند اما متاسفانه امروز این طور نیست.

 

قنبری اظهار دارد:اجناس با کیفیت گران بوده و اساسا بسیاری از مردم بدنبال کمترین هزینه برای خرید خود هستند.

 

 

حمایت از مصرف کننده و جلوگیری از ورود کالای خارجی عوامل افزایش تولید ملی


علی یاری زاده با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی نیاز به الزاماتی دارد تا بتواند در چرخه اقتصاد کشور فعال باشد،بیان کرد:در ابتدا حمایت منابع بانکی از تولیدکنندگان واقعی تا بتوانند با نوسازی ماشین آلات و طراحی های نوین جهت سلیقه مشتریان به لحاظ کیفیت موجب رونق تولید شود

 

وی افزود:بحث دیگر عدم ورود بی رویه کالاهای غیرضرور ی در کشور که در داخل تولید می شود و توجه جدی به مبادی ورود کالا و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و برخورد با اسکله های عیرمجاز و دانه درشت های قاچاق کالا به کشور یکی از موارد دیگر حمایت از کالای ایرانی است

 

یاریزاده در ادامه گفت:اما نکته مهم کیفیت کالای ایرانی و توجه به حقوق مصرف کننده است چرا که وقتی در شرایط سخت اقتصادی یک مصرف کننده و مشتری می خواهد کالایی بخرد و پول پرداخت کند قطعا دنبال محصولی است که کیفیت و ماندگاری خوبی داشته باشد.

 

وی تصریح کرد:فرهنگ سازی ،استفاده مسئولان، هنرمندان ،بازیگران، بازیکنان ملی از کالای ایرانی و تبلیغ و بسته بندی مناسب و جذاب یکی دیگر از الزامات حمایت و خرید از کالای ایرانی است.

 

نظام تصمیم گیر و برنامه ریز، سیاست گذار و قانون گذار به تولید جهت می دهد

صادق شیخی در ادامه این گزارش گفت: حمایت از تولید و کالای ایرانی در دو سطح، یکی نظام تصمیم گیر و برنامه ریز، سیاست گذار و قانون گذار که به تولید جهت می دهد باید در خصوص مسایل مختلف ازجمله امنیت سرمایه گذاری در تولید ،تثبیت نرخ ارز، تامین تکنولوژی و ماشین الات روز، حذف قوانین موازی و دست و پاگیر و موانع توسعه کسب و کار بکوشد؛ در سطح دوم به مشارکت مردم برای تحقق برنامه ها بر می گردد، منشا ایجاد شغل و رفاه ملی از تولید ملی و داخلی حاصل می شود که بر این اساس باید اراده مردم برای تولید کالای داخلی افزایش یابد و موانع تولید نیز برداشته شود.

 

وی پیرامون نقش رسانه ها نسبت به تحقق این شعار، گفت: رسانه‌ها وظیفه دارند مردم را به استفاده از کالاهای داخلی تشویق کنند و فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی را در بین مردم گسترش دهند و این نکته را در جامعه جا بیندازند که اگر جنس ایرانی از لحاظ کیفیت کمی پایین‌تر از مشابه خارجی خود است، اما برای حمایت از کارگران باید از آن استفاده کنیم تا تولیدکنندگان بتوانند در ازای این حمایت ما نسبت به افزایش کیفیت کالای خود اقدام کنند.

 

این شهروند چرامی عنوان کرد: مردم وظیفه دارند هنگامی که به بازار مراجعه می‌کنند در صورت وجود جنس ایرانی از آن استفاده کنند و اولویت خود را جنس خارجی قرار ندهند و این را بدانند که همین خرید جنس ایرانی زمینه اشتغال جوانان را فراهم می کند.

 

 

انجمن های حمایت از مصرف‌کنندگان باید به سرعت تشکیل شوند

علی نقوی نیز بیان کرد:انجمن های حمایت از مصرف‌کنندگان باید به سرعت تشکیل شوند و با استفاده از ابزار رسانه ای و قانونی، تولیدات خوب را از بد سوا و مشخص کنند.

 

وی افزود:این انجمن ها با نیروی داوطلبان به عنوان یک حرکت حقوق بشری، هم وجهه خوبی برای جمهوری اسلامی خواهند داشت و هم بار دولت را در بازرسی سبک می کنند.

 

تقوی در ادامه گفت:بسیاری از کالاهای غیر اساسی یا نیمه اساسی خارجی که در داخل معادلی ندارند، به راحتی قابل ساخته شدن هستند اما به علت نداشتن بازار اولیه یا جا افتادن برند خارجی، در داخل صرفه ساخت ندارند که با مدیریت میتوان این مشکلات را حذف کرد.

 

 

امیدواریم با مدیرت صحیح ، استفاده بهینه ملت و حمایت از حقوق مصرف کننده و کالای ایرانی بتوانیم رشد و تولید ملی را افزایش دهیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما

https://telegram.me/akhbarchoram
http://www.chaharfasl.ir/
پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس
شبکه اطلاع رسانی دانا