2. بهمن 1397 - 20:03
در شهرستان چرام تعداد اندکی پل بتنی در نقاط مختلف این خطه از استان کهگیلویه وبویراحمد پس از بررسی مطالعات و بازدیدهای میدانی شاهد آن هستیم که از ایمنی مناسبی برخوردار نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چرام  ،با توجه به ضرورت توسعه شبکه راههای کشور، پلها به عنوان سازه های زیربنایی، نقشی کلیدی در امداد رسانی و تداوم فعالیتهای حیاتی در مرحله بازیابی پس از بروز حوادث و بلایای طبیعی را بر عهده دارند.

 

 در شهرستان چرام  با توجه به شرایط اقلیمی و آب و  هوایی بسیاری از ابنیه فنی راههای شهرستان از قبیل پلها، آبگذرها و شالوده های بتنی در معرض خوردگی و تخریب قرار دارند.

 

 

 پس از وزن دهی، معیارهای خرابی بر اساس نظر کارشناسان خبره، با کمک روش تحلیل سلسله مراتبی، نیازمند ترمیم و بازسازی است.

 

در راستای نظر محققان نتایج نشان میدهد مهمترین و تأثیرگذارترین معیار در زمینه اولویت بندی ترمیم و بازسازی پلهای بتنی، معیار ویژگیهای عمومی ساختگاه پل با شاخص اولویت مشخص، معیار ایجاد فضای سبزِ  در مجاورت پل ها است.

 

حال با مشاهده سطحی پل ارتباطی چرام-کره شهبازی،  معیار اولویت بندی این پل نیازمند ترمیم و بازسازی است.

 

از طرفی معیار و میزان اهمیت پل، دارای بیشترین حساسیت در اولویت‌ بندی ترمیم و بازسازی پلهای بتنی بزرگ و حساس مورد نظر قرار میگیرد.

 

این پل خطرناک که جان چند شهروند این شهرستان را گرفته است،سالیان درازی است که از خطرش کم نشده  که میطلبد شورای ترافیک و مسئولان چرام برای آن فکری کنند.

 

این پل‌های ارتباطی  به منظور بالابردن امنیت جسمانی عابرین، برای عبور از عرض خیابان و جلوگیری از اختلاط حرکت سواره و پیاده تعبیه شده اند؛با وضعیت فعلی این پل عبور عابرین پیاده از سطح خیابان باعث ایجاد اختلال در حرکت اتومبیل‌ها شده و خطرات جانی را برای عابرین به همراه خواهد داشت.

 

 

این پل که بهسازی آن را هیچکسی قبول نمیکرد،شهرداری در ابتدا متقبل شد که این پل خطرناک را بازسازی کند که پس از مدتی نیز نیمه تمام رها شد.اما با کمی دقت میتوانیم دریابیم که مدت زیادی است برای بازسازی این پل اقدامی صورت نگرفته است و مسئولان شهرستان چرام می توانند با تدبیری مناسب خطرات را از این پل دور کرده و تلفات جانی را کاهش دهند.

 

 

تصاویر:

 
انتهای پیام/

نظر شما

http://Sapp.ir/akhbarchoram
پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس