27. آذر 1396 - 10:05
ایجاد گودبرداریها و چاله ها ی ناشی از آن و پستی بلندیهای خیابانها علاوه بر آنکه آسیبهایی را متوجه عابران پیاده می کنند،منشا بسیاری از حوادث رانندگی هم هستند و هزینه های زیادی را برای تعمیر جلوبندی روی دست صاحبان خودروها می گذارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام ،همه ما با گشت و گذار کوچکی در کوچه و خیابانهای محله ی خود، چه پیاده یا سوار بر خودرو، چه در سطح خیابان  یا پیاده روها براحتی متوجه چاله ها و دست اندازهایی می شویم.

 

 

گاهی عمق چاله های وسط خیابانها به اندازه ای است که بعلت عدم مناسب بودن مکان آنها ممکن است حادثه ای برای فرد پیش بیاورد.

 

 

 

ایجاد گودبرداریها و چاله ها ی ناشی از آن و پستی بلندیهای خیابانها علاوه بر آنکه  آسیبهایی را متوجه عابران پیاده می کند،منشا  بسیاری از حوادث رانندگی هم هستند و  هزینه های زیادی را برای تعمیر جلوبندی   روی دست صاحبان خودروها  می گذارند.

 

 

کارشناسی یا زیرسازی نامناسب؟

بسیاری از این پستی و بلندی ها ممکن است مربوط به عدم کارشناسی یا زیر سازی نامناسب باشد که باعث سست شدن روکش آسفالت در بسیاری از نقاط می شود.

 

 

حفاری های وقت و بی وقت شرکت های آب، برق، گازو مخابرات از دیگر عوامل تخریب آسفالت خیابانهاست گه باعث بسیاری از چاله ها میشود.

 

 

 

شهرداری متولی امور شهر اعم از زیبا سازی،مهندسی ساخت وساز و انجام امور شهروندان در تمام امور شهری است.

 

نهضت آسفالت،اقدامی شایسته از شهردار چرام/ اما کمی دقت بیشتر!

شهردار در راس مسئول مستقیم همه امور فوق است که انصافا باصرف نظر از اشکالاتی که هر شخصی میتواند داشته باشد، جدیت و تلاش شهردار قابل تحسین بوده هرچند توقع است اشکالات هم به حداقل برسد.

 

خیابانهایی که از آسفالت  و در بعضی جاها روکش در زمان شهردار سابق جا مانده بودند،در چند روز اخیر کارشان انجام شد و کارآسفالت بعضی خیابانها به پایان رسید.

 

 

قطعا پایان کار شهرداری چرام هم نیست که تا اینجای کار فراوان تشکر داریم که(( من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق)) را بجای آوردند و بدیبوسیله قدردان این تلاش هستیم .

 

خیابانهایی که گاها پر از چاله  بودند ودست انداز هایی که مشکلات زیادی ایجاد میکردند، اکنون از این وضعیت خارج شده اند و تا حدودی عبور را سهل تر کرده است اما اشکالی که در کار است ایجاد موانعیست که تعدادشان هم کم نیست . و بسیار هم آزاردهنده ساخته شده اند که با یک پرسش ساده میدانی از مردم نگرانی آنان قابل فهم است

 

اما سوال اینجاست که خیلی از این دست اندازها آیا واقعا ضروریست؟کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی نظارت داشته اند ؟اگر پلیس نظارت داشته آیا چه میزان کارشناسی شده موانع ایجاد کرده اند ؟ وسوال مهم اینکه آیا شهرداری بدون مجوز پلیس راه میتواند ایجاد مانع کند؟ توضیح انکه اصطلاحا اگر نان نخورده ایم دیده ایم دست مردم٬ گرچه ما تخصصی در این خصوصرنداریم اما حداقل یکبار به مناطق واستانهای دیگر سفری داشته ایم  وکیفیت موانع را نیز دیده ایم .

 

مردم هم توجه کنند!


ما ضمن اینکه فرصت برای پاسخ را حق شهرداری میدانیم، اصرار داریم شهراری جهت رفاه حال مردم که مجریست نمی بایست با رفع مشکلی ٬مشکل دیگری را تحمیل کند و بقول تعدادی از مردم بعضی موانع با خودروها برخورد می کنند که شایسته بود کمی ملایم تر و باشیب مناسب تر موانع ایجاد می شدند.

 

 

این درحالی است که برخی مواقع ایجاد موانع خیابانی به اصرار مردم بطور غیرکارشناسی و یا منفعت شخصی زده میشود که امیدواریم مردم نیز رعایت کنند.

 

 

همچنین ضمن تشکر ویژه از شهرداری برای آسفالت برخی خیابانها، در این خصوص تنها شهرداری مقصر نیست بلکه سایر ارگان های خدمات رسان نیز باید به هنگام حفاری با رعایت اصول از بیشتر شدن این چاله ها جلوگیری کنند و پس از اتمام کار نیز در پر کردن مسیر حفاری شده با استانداردهای تعریف شده دقت کنند تا برای  شهروندان و شهرداری مشکل ساز نشود.

 

 

با این حال لازم است شورای شهر و شهرداری به فکر چاره ای برای این وضعیت باشند چرا که این وضعیت به خاطر بارش های زمستانی و یخ زدگی بدتر از این نیز خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

http://Sapp.ir/akhbarchoram
پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس